
Eugenika … smrt bezbranných
The legacy of Darwin’s cousin Galton
Nyní pracujeme na odborných a jazykových korekturách a na přípravě grafiky.
Link na článek v angličtině: Eugenics … death of the defenceless
Autor: Russell Grigg
V originále vydáno: Eugenics … death of the defenceless, 25. února 2009
Celý článek zobrazíte po přihlášení.
Kompletní článek a další exkluzivní filmy a obsah získáte po přihlášení.
ZÍSKAT ČLENSTVÍSvůj účet máte navždy zdarma.
Eugenika v praxi
Koncept zlepšování fyzických a duševních vlastností lidského rodu se může zdát na první pohled obdivuhodný. Historicky však způsob, jak ho dosáhnout, zahrnoval nejen zvyšování porodnosti „schopných“ prostřednictvím vybraného rodičovství („pozitivní eugenika“), ale také snižování porodnosti těch lidí, o nichž se předpokládalo, že takovému zlepšení brání, tedy „neschopných“ („negativní eugenika“).11
Například v roce 1913 měla třetina (a od 20. let 20. století více než polovina)12 států USA zákony umožňující povinnou sterilizaci osob držených ve vazbě, které byly považovány za „neschopné“. Výsledkem byla nucená sterilizace přibližně 70 000 obětí, včetně zločinců, mentálně retardovaných, drogově závislých, chudáků, slepých, hluchých a lidí s epilepsií, tuberkulózou nebo syfilidou. V jediném městě Lynchburg ve Virginii bylo provedeno více než 8 000 zákroků13 a ojedinělé případy pokračovaly až do 70. let 20. století.14,15
V letech 1935-1976 bylo podobným způsobem ošetřeno asi 60 000 švédských občanů a podobné praktiky existovaly i v Norsku a Kanadě.16
V Německu v roce 1933 nařídila Hitlerova vláda povinnou sterilizaci všech německých občanů s „nežádoucím“ postižením, nejen těch, kteří byli drženi ve vazbě nebo v ústavech. To mělo zabránit „kontaminaci“ Hitlerovy „nadřazené německé rasy“ prostřednictvím sňatků.
Obrázek: Wikipedia.org, Logo Eugenického kongresu. Klikněte zde pro větší zobrazení
V letech 1938-1945 pak tuto chirurgickou léčbu těchto „zbytečných jedlíků“ nahradilo komplexnější řešení – horlivá genocida více než 11 milionů lidí, které Hitlerovi nacisté považovali za podlidi nebo nehodné života, jak dokládají záznamy Norimberského procesu. Mezi zabitými byli Židé, evangeličtí křesťané,17 černoši, cikáni, komunisté, homosexuálové, amputovaní a duševně nemocní.
Nešlo o nic jiného než o bezuzdný darwinismus – likvidaci milionů lidských bytostí, které byly označeny za „neschopné/horší“ těmi, kdo se považovali za „schopné/nadřazené“, a to ve prospěch těch, kdo se za ně považovali.
Základní myšlenkou darwinismu je selekce.18 Nacisté věřili, že musí řídit proces selekce tak, aby došlo k rozvoji německé rasy.19 Galtonova naivní vize „eugenické utopie“ zmutovala v nacistickou noční můru v podobě vražedných etnických čistek.
Myšlenky rasové nadřazenosti a eugeniky bohužel nezemřely s Hitlerovým režimem. David Duke, nechvalně proslulý americký protičernošský a protižidovský rasista, své názory rozvinul na základě četby eugenických spisů Galtona, H. G. Wellse, sira Arthura Keitha a dalších, stejně jako raných prací moderních sociobiologů, jako byl harvardský E. O. Wilson.20
Eugenika v 21. století.
Po druhé světové válce se eugenika stala „sprostým slovem“. Eugenici si nyní říkali „populační vědci“, „lidští genetici“, „rodinní politici“ atd. Časopisy byly přejmenovány. Z Annals of Eugenics se staly Annals of Human Genetics a z Eugenics Quarterly se stal Journal of Social Biology.21 Dnes, přibližně 60 let po holocaustu, je však vražedná koncepce, kterou Galtonova eugenika zplodila, opět živá a vzkvétá a obléká se do laboratorního pláště lékařské vážnosti.
Lékaři dnes běžně ničí lidi, kteří byli stvořeni k obrazu Božímu (Genesis 1,26), potraty, infanticidou a eutanazií, stejně jako výzkumem na fetálních/embryonálních kmenových buňkách.
-
Potraty
Podle britského deníku Daily Mail „ženy stále častěji likvidují své nenarozené děti kvůli deformacím, které neohrožují jejich život, jako jsou zdeformované nohy nebo rozštěpy rtů a patra“, a „více dětí s Downovým syndromem je nyní zabito, než kolik se jich smí narodit“.22 Dr. Jacqueline Laingová z londýnské Metropolitní univerzity k tomu poznamenala: „Tato čísla jsou příznačná pro eugenický trend konzumní společnosti, která se pekelně snaží vyhladit deformace. Tohle je přímá eugenika,“ řekla Nuala Scarisbricková, správkyně britské organizace Life. „Postiženým lidem se vysílá zpráva, že se neměli narodit. Je to děsivé a odporné.“22
V celosvětovém měřítku se odhaduje, že ročně dochází k 50 milionům potratů. To je jeden potrat na každé tři živě narozené děti, takže každé dítě v děloze má na celém světě v průměru šanci jedna ku čtyřem, že bude úmyslně zabito.23
-
Infanticida
Čína je známá svou donucovací politikou jednoho dítěte na rodinu. V praxi si většina rodin přeje chlapce, takže pokud se narodí dívka, může být ohrožena. Někdy se uplatňuje stejný hrozivý princip, ale ještě před narozením. V Indii se běžně zjišťuje pohlaví dítěte a naprostá většina potratů se týká holčiček. To činí feministickou podporu potratů znepokojivě ironickou.
A ohroženy jsou i postižené děti. ‚Etik‘ Peter Singer obhajoval legalizaci infanticidy do určitého věku. Píše: „[Z]usmrcení postiženého dítěte není morálně rovnocenné usmrcení člověka. Velmi často není špatné vůbec.“24
-
C. Eutanazie
V květnu 2001 se Holandsko stalo první zemí, která legalizovala eutanazii, přičemž zákon vstoupil v platnost od ledna 2002. V Belgii byla eutanazie tolerována až do května 2002, kdy byla legalizována. Tolerována je také ve Švýcarsku, Norsku a Kolumbii.23
Eugenika a Scopesův opičí proces1
Foto Bryan College, Clarence Darrow (vlevo) a William Jennings Bryan
Učebnice, z níž Scopes vyučoval evoluci, Občanská biologie od George Huntera,22 a její doprovodná laboratorní příručka3 byly zjevně eugenické a urážlivě rasistické. Hunter rozdělil lidstvo na pět ras a seřadil je podle toho, jak vysoko na evoluční škále každá z nich dosáhla, od „etiopského nebo černošského typu“ až po „nejvyšší typ ze všech, Kavkazany, představované civilizovanými bílými obyvateli Evropy a Ameriky“.4 Občanská biologie tvrdila, že zločinnost a nemorálnost se dědí a probíhá v rodinách, a říkala, že „tyto rodiny začaly parazitovat na společnosti. … Kdyby takoví lidé byli nižšími živočichy, pravděpodobně bychom je vyvraždili, abychom zabránili jejich šíření. To nám lidstvo nedovolí, ale máme lék v podobě oddělování pohlaví v azylových domech nebo na jiných místech a různými způsoby zabraňujeme vzájemnému sňatku a možnosti udržet tak nízkou a zdegenerovanou rasu.“4
Inherently Wind (DVD)
Toto je kniha, o níž tehdejší darwinisté trvali na tom, že Scopes má právo ji vyučovat!
To vše dokumentuje Dr. David Menton na DVD Inherently Wind: a Hollywood History of the Scopes Trial (vpravo).
Reference a poznámky
- Soudní proces se středoškolským učitelem Johnem T. Scopesem, který byl v roce 1925 v Daytonu (Tennessee, USA) obviněn z porušení státního zákona tím, že vyučoval evoluční teorii.
- Hunter, G., A Civic Biology Presented in Problems, American Book Co., New York, USA, pp. 195–196, 1914.
- Hunter, G., Laboratory Problems in Civic Biology, American Book Co., New York, USA, 1916.
- Ref. 2, pp. 261–265.
- Na základě třetího norimberského procesu (1947), nazývaného také „soudní proces“, protože v něm byli souzeni nacističtí soudci a prokurátoři za prosazování nacistického programu „rasové čistoty“ prostřednictvím eugenických a rasových zákonů. Norimberských procesů bylo celkem 13.
Fotografie (vpravo nahoře) pochází z prvního norimberského procesu (1945-6), nejznámějšího a nejvýznamnějšího z nich, protože v něm byli souzeni hlavní němečtí představitelé.
V první řadě (zleva doprava): Hermann Göring, Rudolf Hess, Joachim von Ribbentrop, Wilhelm Keitel;
Zadní řada: B: Karl Dönitz, Erich Raeder, Baldur von Schirach, Fritz Sauckel. (S laskavým svolením Wikipedie).
Norimberský rozsudek
Snad nejčastěji kladenou otázkou týkající se eugenikou inspirované genocidy během holocaustu je: „Jak se to mohlo stát?“ Ve filmu MGM z roku 1961 Rozsudek v Norimberku o procesu se čtyřmi nacistickými válečnými zločinci, soudci, kteří prosazovali nacistické dekrety,1 volá jeden z obžalovaných (soudce Ernst Janning, kterého hrál Burt Lancaster) na vrchního soudce Dana Haywooda (hrál ho Spencer Tracy): „Ti lidé – ty miliony lidí – nikdy jsem netušil, že k tomu dojde. Musíte tomu věřit!“ Haywoodova odpověď je výmluvná: „Došlo k tomu, když jste poprvé odsoudil k smrti člověka, o kterém jste věděl, že je nevinný.“
Stejně tak dnes eugenické zabíjení nevinných nenarozených dětí kvůli tomu, že jsou považovány za méně než dokonalé, začalo v okamžiku, kdy lékař poprvé souhlasil se zabitím postiženého dítěte v děloze. Zbytek je historie.
Závěr
Ne všichni evolucionisté jsou samozřejmě vrazi a Francise Galtona možná nikdy nenapadlo, že jeho teorie povedou k zabití tolika milionů lidí, natož k útoku na bezbranné nenarozené děti. Takové jednání je však zcela v souladu s evolučním učením, konkrétně s přežitím nejsilnějších prostřednictvím likvidace nejslabších. Činy jsou výsledkem přesvědčení. Jak řekl Ježíš: „Špatný strom nese špatné ovoce“; „nemůže nést dobré ovoce“ (Mt 7,17-18).
Na rozdíl od smrtící filozofie eugeniky má každý člověk v Božích očích věčnou hodnotu a byl stvořen ‚k obrazu Božímu‘ (Genesis 1,26-27). Bůh také výslovně zakázal vraždu (2. Mojžíšova 20,13) neboli úmyslné zabití nevinného člověka. Bůh skutečně tak miloval lidstvo, že poslal svého Syna, Pána Ježíše Krista, aby zemřel na kříži, aby nás zachránil od hříchu (Jan 3,16-17), a aby nás proměnil k obrazu svého Syna, když v něj uvěříme (Římanům 8,29; 2. Korintským 3,18). V Ježíši na sebe druhá osoba Trojice vzala lidskou přirozenost (Žid 2,14), stala se posledním Adamem (1 Kor 15,45), a stala se tak (příbuzným -) Vykupitelem (Iz 59,20) rodu prvního člověka Adama.
Reference
- Cowan, R., Sir Francis Galton and the study of heredity in the nineteenth century, Garland Publishing Inc., New York, USA, p. vi, 1985.
- Forrest, D.W., Francis Galton: The life and work of a Victorian genius, Paul Elek, London, UK, p. 25, 1974.
- Témata zahrnovala dvojčata, krevní transfuze, kriminalitu, cestování v nerozvinutých zemích, meteorologii, korelační počty, antropometrii (měření lidského těla) a otisky prstů jako prostředek identifikace – poprvé byly použity Scotland Yardem v roce 1901 a nyní se používají po celém světě.
- Galton to Darwin, 24 December 1869, citováno z paragrafu. 1, str. 74.
- Galton, Sir Francis, Encyclopædia Britannica 5:97–98, 1992.
- Tyto dva pohledy na dědičnost a prostředí byly také označeny jako „příroda versus výchova“.
- Galton, F., Hereditary talent and character, 2 parts, MacMillan’s magazine 12:157–166 and 318–327, June and August 1865 (Zdroj: paragraf 1, str. 1.).
- Ref. 1, p. 75.
- Galton, F., Memories of my life, Methuen & Co., London, UK, pp. 317–18, 1908.
- Bergman, J., ‘H.G. Wells: Darwin’s disciple and eugenicist extraordinaire’, Journal of Creation 18(3):106–110, 2004.
- Poslední věta Galtonovy autobiografie zní: „Přirozený výběr spočívá v nadměrné produkci a hromadném ničení, eugenika v tom, že na svět nepřivádí více jedinců, než o kolik je možné se řádně postarat, a to pouze z nejlepších.“ (Viz. 9, str. 323.)
- V roce 1931 se Vermont stal 31. státem USA, který přijal zákon o sterilizaci (zrušený až v roce 1973).. Zdroj: Washington Post, 8 August 1999, p. A21.
- Wieland, C., The lies of Lynchburg, Creation 19(4):22–23, 1997.
- ‘Eugenics’, Encyclopædia Britannica 4:593, 1992.
- Black, E., War against the weak: Eugenics and America’s campaign to create a master race, Four Walls Eight Windows, New York/London, 2003; viz recenze od Sarfati, J., Creation 27(2):49, 2005.
- Isherwood, J., Payout planned for victims of ‘barbaric’ sterilizations, Sydney Morning Herald, 27 August 1997, p. 10.
- Sarfati, J., Nazis planned to exterminate Christianity, Creation 24(3):47, 2002.
- Evoluce popisuje výsledky selekce. Viz Stein, G.J., Biological Science and the Roots of Nazism, American Scientist 76:50–58, January–Februay 1988.
- Viz Bergman, J., Darwinism and the Nazi race Holocaust, Journal of Creation 13(2):101–111, 1999. To je důkladně zdokumentováno v Weikart, R., From Darwin to Hitler: Evolutionary Ethics, Eugenics, and Racism in Germany, Palgrave Macmillan, New York, USA, 2004; viz recenze Sarfati, J., Creation 27(4):39, 2005.
- Bergman, J., Darwinism’s influen rece on modern racists and white supremacist groups: the case of David Duke, Journal of Creation 19(3):103–107, 2005.
- Clay, C. and Leapman, M., Master race: The Lebensborn experiment in Nazi Germany, Hodder & Stoughton, London, UK, p. 181, 1995.
- British abortion rate skyrockets as couples eliminate ‘defective’ children, LifeSite Daily News, for Monday 31 May 2004.
- Statistics from Festival of Light, Adelaide, Australia.
- Singer, P., Taking life: humans, excerpted from Practical Ethics, 2nd ed., Cambridge, pp. 175–217, 1993. Singer is Ira. W. DeCamp Professor of Bioethics at the University Centre for Human Values, Princeton University.